onsdag 9 juni 2010

Nära

Årets sista hägglundsjogg är avklarad. Hägglundsjoggen är en serie löpartävlingar på en 4,1 kilometer lång bana runt en sjö i Ö-vik. Roligt, jobbigt och många bra löpare som är med. Ikväll var det 116 som tog sig i mål i herrklassen och 37 i damklassen. Rekordtiden som är från början av 2000-talet är helt sjukt bra, har för mig att den är på 11:52. Segraren idag sprang på 12:57 vilket inte är någon dålig tid alls. Kan ju passsa på att meddela att Martin Gidlund som var bland de 100 bästa på Stockholm marathon den gångna helgen brukar springa på tider runt 13.30. Mitt eget mål var att komma under 14 och jag lyckades, nästan. På min klocka hade jag 13.59.9 men i resultatlistan fick jag 14.00.2 (vilket blir en kilometertid på 3:25) och det räckte till en 5:e plats. Lite bittert, men jag är i alla fall ganska nöjd.

Inga kommentarer: