onsdag 9 juni 2010

Ingen lyckad helg

Västerbottens tredagars blev inte riktigt som jag tänkt mig. Inte nog med att jag inte hade någon vidare ork, orienteringen funkade inte heller. Vet inte riktigt vad det är men jag verkar ha problem med den norrländska terrängen. Bitvis vet jag att det är svårt. Speciellt när det blir riktigt detaljrikt tar det längre tid för mig än för de infödda. En annan sak jag har riktigt svårt att lära mig är att kunna springa på och orientera när det är så stenigt. Jag får fokusera för mycket på var jag sätter fötterna och tappar då riktningen och orienteringen i stort. Lösningen heter naturligtvis träning, träning och ännu mera träning för att få in vana men det är svårt att motivera sig att träna på när det inte kommer några resultat. Just nu känns det roligare att springa och cykla än att orientera. De mål jag har för säsongen där det känns rimligt att jag ska kunna prestera bra för att vara mig är Lidingöloppet och sprint-DM.

Några rader om mina nya träningsskor också. Igår fick jag nämligen mitt paket från England med mina Saucony Kinvara. Skorna kommer att börja säljas i Sverige under sensommaren eller tidig höst men de går alltså att få tag på utomlands. Riktigt lätta och sitter grymt fint på foten, ska bli riktigt spännande och testa dem snart. Ikväll blir det dock att snöra på sig ett par Brooks T6 för att komma under 14 minuter på Hägglundsjoggen.

Inga kommentarer: