söndag 24 februari 2008

Hemma igen och P3 är bättre än melodifestivalen.

Så var vi hemma igen efter en otroligt skön vecka i Björnliden. Mycket snö, behagliga temperaturer, lugn och ro samt mycket skidåkning. Skidåkning ja, det blev ett par mil ca 16,5 närmar bestämt och det är jag ganska nöjd med, det var ju faktiskt bara 5 dagar som vi åkte skidor. De obligatoriska besöken till Fjällbua och Sjöstugan klarades också av, mycket tack vara Jenny då jag nog hellre hade legat i soffan i alla fall någon av kvällarna.

En sak som jag uppskattade under denna jobbfria vecka var att jag hade möjligheten att lyssna på några av P3s underbara program, till exempel "Christer". En av dagarna pratade de om vad man kunde prata om på lunch och fikaraster och min favorit är helt klart "Kör man på insidan eller utsidan av viltstängslet?" Fundera gärna och skriv en motivering som kommentar till detta inlägg. Det är inte helt självklart tycker i alla fall jag. För övrigt måste jag tipsa om introtävlingen som går varje fredag i Morgonpasset i P3 (så klart) och som går att lyssna på i efterhand på nätet, grymt kul!

Melodifestivalen har dragit vidare och igår var det dags för deltävling i LKPG. Om det bjöds på skräll förra veckan var det ju en dundersensation igår. Hur i hela världen (var på väg att skriva en svordom men hejdade mig) kan en sådan skitlåt som Fridas "Upp o hoppa" gå vidare! Behållningen med denna veckas spektakel var helt klart KomikerBjörns kärlekssång till Carina Berg. Hans framträdanden gör melodifestivalen värd att titta på.

Inga kommentarer: